Inspirerende natuurreizen in zuid Sinai (Egypte)

Ontdek een schitterend en afwisselend natuurgebied
Ontmoet gastvrije bedoeienen en fascinerende kamelen
Onthaast in een oase van rust, ruimte en mooi weer
Ontspan... en keer volledig opgeladen terug naar huis!

Hoge bergen, een betoverende woestijn, de Rode zee...

www.feel-the-desert.com

vrijdag 24 september 2010

De avonturen van Angie in mooi Sinai...

  Zo... het wordt weer eens tijd om iets van me te laten horen!
...

...
Velen van jullie weten waarschijnlijk al dat ik op 21 september naar mooi Sinai (Egypte) ben vertrokken. Met een enkele vlucht, een tas vol met kleren en mijn dromen... En uiteraard heel veel ideeën voor mooie natuur- en yogareizen die Feel-the-desert je wil aanbieden in het na- of voorjaar...
Grappig eigenlijk, dat je in deze materialistische wereld zomaar een nieuwe toekomst in kan stappen met slechts 18,4 kg... Heel verfrissend, toch?
...
...
De vlucht is goed verlopen, wel met 2 uur vertraging waardoor ik echt op het nippertje de aansluiting kon halen. Het was trouwens niet makkelijk om een enkele vlucht te boeken. Een retourvlucht vanaf Schiphol daarentegen: geen enkel probleem. Die zijn heel makkelijk te vinden. Je stapt in het vliegtuig en 5 uurtjes later ben je in de mooi Sinai: een andere wereld!
...
...
Op het vliegveld werd ik afgehaald door een lieve bedoeien van de Tarabin stam (die op de foto hierboven staat). 's Ochtends uit Amsterdam vertrokken met mist, kou en een dikke trui, 's avonds aangekomen in Sharm-el-Sjeikh in de warmte van het mysterieuze land waar mannen witte jurken dragen... Heerlijk!
En dan nog een stukje rijden naar mijn eindbestemming: Tarabin, net ten noorden van Nuweiba.
 ...

...
Oh, wat was het fantastisch om ineens daar weer te zijn! Ik werd er verwelkomd door de volle maan die als een schijnwerper de zee verlichte. Een schitterend gezicht. En dan heb ik het nog geeneens over het aangenaam warm weer, het rustgevend geluid van de zee, de gezelschap van vriendelijke mensen om me heen, de lekkere zoete thee..
...

...
Na de hectiek en de drukte van de afgelopen maanden (een gekkenhuis: waar heb ik toch al die energie vandaan weten te toveren???) valt er ineens een flink gewicht van mijn schouders. Ik heb me dus voorgenomen eerst maar eens een paar daagjes he-le-maal niets te doen.
En dat lukt prima, tot zover! :-) Lekker een beetje uitslapen, zwemmen, lezen, met de mensen hier kletsen. Ik geniet er intens van! Ik ben nu in het pensionnetje waar ik het hele jaar door de welbekende “uitblaas- en onthaastarrangementen” aanbiedt. (Ken je die nog niet? Kijk dan even op http://feel-the-desert.com/uitblaasarrangement.html)
Nou, uit eigen ervaring kan ik nu bevestigen: je komt hier helemaal tot rust! Gegarandeerd!
...

...
Nu ik dit schrijf zit ik lekker te loungen onder een parasol van palmbladeren, de zee op ongeveer 2 meter afstand. Ik luister naar de rustgevende muziek van Karunesh, in de verte hoor ik soms een ezel balken of een hond blaffen. Voor de rest is het heerlijk rustig. En de temperatuur is aangenaam. Life is beautiful!

Gisteren heb ik een klein gemeubileerd appartementje gehuurd voor 2 maanden. Dan hoef ik me even niet druk te maken en kan ik rustig een ander huisje in het dorp zoeken. Alles op zijn tijd.

En nu... aan de slag! De reis van 28 september komt er razendsnel aan en er moet nog heel wat geregeld worden. Kamelen, gids, kok, voedsel...
Maar een ding is zeker: het wordt een mooie en leuke reis, in gezelschap van fantastische mensen!
En... last but not least, het weer zit ook mee: kijk zelf maar naar de weersvoorspelling!
...

...
Genieten en nog eens genieten... :-)
Op de website van Feel-the-desert vind je alle info en achtergrondinformatie over de reizen.

Laat gerust een commentaar op deze blogpost achter!
Hartelijke groet van Angie.

3 opmerkingen:

  1. Ik mag aan nemen dat die 1 ste foto (regen) nog in NL was.
    Heeeeel veeeel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ~ Angie ~
    Een dappere stap heb je gezet!
    In juni 2010 hebben wij dezelfde stap gezet vanuit Frankrijk naar Noorwegen.
    Een budget van € 500 en al onze 'bezittingen' in onze auto geladen, richting Noorwegen.
    Zelf ben ik een aantal keren in Egypte geweest en ja Egypte is ook een magisch land.
    Véél succes en mogelijk tot schrijfs!
    P.s : 'Wij zijn hier in het hoge Noorden ook zo een en ander aan het manifesteren.'

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Jos en Erik,
    Excuses voor mijn late reactie, ik kon op een of andere manier hier geen bericht plaatsen. De internet verbinding in mooi Sinaï zijn vaak belabberd...
    @Jos: jaha, dat is nog in koud Nederland! Groetjes en liefs daar.

    @Erik: ik ben echt heel benieuwd naar jullie avonturen! En wat er allemaal nog gaat komen! Wat een mooie blog heb je trouwens.
    Hartelijke groeten en ook heel veel succes met jullie onderneming.
    Ik stuur je hierbij wat zonneschijn!

    BeantwoordenVerwijderen