Inspirerende natuurreizen in zuid Sinai (Egypte)

Ontdek een schitterend en afwisselend natuurgebied
Ontmoet gastvrije bedoeienen en fascinerende kamelen
Onthaast in een oase van rust, ruimte en mooi weer
Ontspan... en keer volledig opgeladen terug naar huis!

Hoge bergen, een betoverende woestijn, de Rode zee...

www.feel-the-desert.com

vrijdag 3 december 2010

Over geluk en woestijn yoga...

                                   Karma is de eeuwige bevestiging van de vrijheid 
                                   van de mens...Onze gedachten, onze woorden 
                                   en onze daden zijn de draden van het net dat 
                                   we om onszelf heen gooien. 
                                                                                Swami Vivekananda

Oh, wat ben ik toch een gelukkig mens! Ik ben dankbaar voor de mooie momenten die het leven me schenkt, tevreden met mijn huidige levensomstandigheden en met het leven zoals dat zich nu presenteert. Ik voel vreugde, vredigheid, ontspannenheid, vrolijkheid, ik geniet met volle teugen van het leven in mooi Sinaï en heb nog geen seconde spijt gehad van mijn beslissing om hier naartoe te komen.
Zo, dat moest er even uit!
...
...
Ja, bevoorrecht, ik voel me een gelukkig mens. Neem nou bijvoorbeeld afgelopen week. Dat was me wel weer een heerlijk weekje: een yoga rondreis aan de Rode zee en in de woestijn.
Want je dag kan niet meer stuk als hij begint met de zonnegroet in de buitenlucht, tegenover de zee! En dat in gezelschap van een groepje hele lieve mensen waaronder mijn eigen yogajuf, Mariet Bakker die helemaal uit Amsterdam is gekomen!
...
...
De yoga wordt gevolgd door een heerlijk ontbijt. Ietsje later stappen we in de waterschoentjes en gaan we snorkelen in de schitterende koraalrif. Helemaal fantastisch, je kijkt je ogen uit en de watertemperatuur is aangenaam!
En de volgende dag begint het woestijnavontuur met kamelen en bedoeïenen. Ook hier bof ik ontzettend. Ik heb een zeer plezierige en verrijkende samenwerking met een klein groepje bedoeïenen van de Tarabin stam. Het zijn uiterst vriendelijke, betrouwbare, serieuze en attente mensen. En dat geeft een bijzonder aangename kleur aan deze rondreis met kamelen door de sprookjesachtig mooie woestijn. 
...
...
Het kameelrijden is heerlijk, het groepje mensen is een, het weer aangenaam en zonnig, de yogalessen zijn fantastisch, het eten is om van te smullen, de landschappen schitterend... Er is geen wolkje aan de lucht, letterlijk en figuurlijk!
...
...
's Ochtends beginnen we de dag met yoga zodra het licht wordt (voor de liefhebbers, de anderen gaan lekker hun gangetje en genieten op hun manier). Tijdens de yogalessen wordt de woestijn ineens bevolkt met allerlei soorten dieren: honden met het hoofd omlaag, katten met ronde ruggen, vissen, vogels (jaja, zelfs de woestijnooievaar is gespot!) en uiteraard kamelen. Er komen ook een paar krijgers voorbij. Als je niet oplet raak je er ondersteboven van... De zon wordt natuurlijk ook enthousiast gegroet in deze adembenemende omgeving.
...     
 ...
Dan volgt een heerlijk ontbijt - met iedere ochtend o.a. vers gebakken brood, lekkere fetakaas, verse rauwkost en fruit. Hmmm! Wat is het leven toch weer slecht!  ;-))
...
...
En daarna worden de kamelen, die onze bagage vervoeren geladen en kan de karavaan weer op pad. Als je denkt dat de woestijn een dooie boel is, met zandduinen zover het oog reikt moet je toch echt eens mee om dat idee voorgoed de wereld uit te helpen. De Sinaï woestijn is een van de mooiste en meest gevarieerde rotswoestijnen ter wereld. Je kijkt je ogen uit, al die verschillende vormen en kleuren van de stenen. Ook zien we dieren en hun sporen, planten en mooie bomen. De woestijn leeft en is mooi!
...
...
's Avonds, terwijl de bedoeïenen het avondeten bereiden doen we nog wat pranayama en zingen we de chakra's: een bijzonder mooie ervaring. En plotseling zijn de ontelbare sterren er en de melkweg komt ook tevoorschijn. Wat een mooi spektakel! Dan wordt ook het eten opgediend: gezond en heerlijk. Er was zelfs nog een verjaardagsfeest in de woestijn. Wie had dat gedacht?
...
...
Jeetje, wat is er toch veel gebeurd en wat hebben we veel indrukken opgedaan gedurende de 5 dagen van de rondreis met kamelen. Het leek zoveel langer! Iedereen straalt. Kijk zelf maar op de foto van ons fantastisch groepje:
...
...
Aan het einde van onze tocht brengen de kamelen ons weer terug naar de Rode zee. Wat een contrast, al dat helder blauwe water na die dagen in de minerale wereld van de Sinaï! We nemen afscheid van de bedoeïenen, hun kamelen en de hond en we keren terug naar het pensionnetje waar we deze week ook zijn begonnen.
...
...
Dit was wel een bijzonder fantastische week. Iedereen heeft ervan genoten en straalt rust uit. 

Ja ik ben echt een gelukkig mens! Want van 15 t/m 28 maart 2011 is er weer een yoga rondreis met Mariet.
En weet je wat? Jij kan er deze keer bij zijn!
Kom je mee, naar de zon, de rust, de ruimte en de buitenyoga?

Kijk snel voor meer informatie op de website:

1 opmerking:

  1. Nou dat is me het opwarmertje wel! Ik heb er zin in! Er valt hier op dit moment een dik pak sneeuw!

    tot gauw, Antje

    BeantwoordenVerwijderen